Thursday, August 23, 2007

Horrorul filmelor horror

Nu ma consider fan al filmelor horror. Doar ca de cateva luni am inceput sa vad la kilogram diferite creatii ce se incadrau in zona horror/thriller/gore/splatter. O concluzie mai importanta a fost ca europenii reusesc mai des sa creeze atmosfere veridice scary prin diferite tehnici cinematografice, plus ca se intalnesc mai des actori ce par cu adevarat speiati dar americanii castiga la capitolul bani, reusind sa creeze decoruri cu adevarat bolnave. Nu tot timpul, doamne fereste, caci majoritatea filmelor de gen ma fac sa adorm. Sau imi ia vreo zi sa vad unul singur, de interesante ce sunt.

Dar trec la punctul cel mai important. Si anume ridicolul suprem ce l-am descoperit . Cum se face ca TOTI monstrii, fantomele, spiritele, demonii, etc. din aceste filme sunt al naibii de tampiti iar toti fermierii descreierati salbatici si imbecili cu drujba in mana sunt de o agilitate si precizie apocaliptica?
Asadar, daca spiritul unui om ce a murit a fost deranjat, aceasta creatura omoara pe oricine are in jur. Cu rautate si salbaticie. Normal ca asta e si ceva asteptat de la demoni, dar e la fel ca la stirile de la ora 5, cand apar numai omoruri. Se creeaza o imagine totusi neveridic de evil. Ca sa fiu mai clar, dupa moarte spiritul se tampeste si se salbaticeste. Mi se pare amuzanta aceasta viziune asupra vietii de dupa.

Ma inclin in fata industriei filmelor horror caci ma fac uneori sa simt cu adevarat ca traiesc aratandu-mi creaturi sau cadavre, aratandu-mi ca atunci cand stingi lumina totul e posibil.
Intrebaile si opiniile sunt, desigur, ale unui layman asa ca va rog tratati-le ca atare si nu cu injurii.

No comments: